بایگانی ماه اردیبهشت, ۱۴۰۰

ویژگی های یک سایت شرکتی خوب چیست؟

  • ویژگی های یک سایت تجاری(شرکتی) خوب چیست؟
  • یک سایت شرکتی خوب چه کمکی به کسب و کار ما میکند؟
  • آیا برای کسب مشتری بیشتری وب سایت ما باید ویژگی های خاصی داشته باشد؟
  • مهمترین ویژگی سایت شرکتی چیست؟

در این مقاله سعی میکنیم به تمام ویژگی های یک سایت تجاری(شرکتی) که حرفه ای و خوب باشد بپردازیم. البته در مقاله دیگری به ویژگی های یک سایت خوب و حرفه ای پرداختیم.

 

ویژگی های یک سایت شرکتی(تجاری) خوب و حرفه ای

 

طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا و گرافیک مناسب

نمایش مناسب وب سایت در موبایل یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت حرفه ای می باشد. امروزه کاربران از بی شمار نمایشگر در ابعاد بزرگ و کوچک برای دستیابی به صفحات اینترنت استفاده می کنند. سایت واکنش گرا یا سایت ریسپانسیو (responsive) سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاههای مختلف سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد (مثل اکثر گوشی های هوشمند موبایل) یا نمایشگری متوسط(مثل لپ تاپ و تبلت) و یا نمایشگرهای بزرگ (کامپیوترهای رومیزی و ال سی دی های بزرگ)داشته باشند، میتوانند به راحتی سایت را بررسی کنند و دیگر نیازی نیست اندازه صفحه را تغییر دهند که سایت به صورت کامل دیده شود.

برای اینکه اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو را بدانید مقاله  طراحی سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو را حتما بخوانید!

 

نقشه راه خود را مشخص کنید

مشخص کنید که مخاطب شما کیست و به دنبال چه چیزی در وب سایت شما است.وب سایت شما باید از نظر بصری زیبا و کارآمد باشد ولی نکته خیلی مهمی که بسیاری نادیده میگیرند. سهل کردن کار مخاطب است. مثلا شما شرکت تولید کننده دام طیور هستید خب مخاطب شما باید در دید اول متوجه کسب و کار شما بشود و خدمات و محصولات شما را به راحتی پیدا کند. قدم بعدی این است که مخاطب شما راه های ارتباطی و شماره تلفن های شما را به راحتی پیدا کند.

 

استفاده از محتوای خوب

ممکن است سایت شما از نظر گرافیکی بسیار عالی باشد و حتی از نظر فنی جر بهترین سایت ها باشد ولی با استفاده از محتوای نا مناسب کارکرد مناسب را نداشته باشد.

این نکته را جدی بگیرید که محتوای مناسب نقش بسیار مهمی در وب سایت شما دارد. استفاده از عکس های بی کیفیت و توضیحات ناقص و …همه باعث می شود شما مشتری های خود را از دست بدهید.

در نظر داشته باشید که محتوای سایت خوب باید بخوبی بهینه‌سازی شده و به روز باشد. ناگفته پیداست که محتوا صرفا به معنای نوشتار نیست بلکه علاوه بر متن شامل صوت، ویدئو، عکس، پوستر، اینفوگرافیک و سایر فایل‌ها نیز میباشد

 

تماس با ما

اطلاعات تماس

مهم ترین بخش در وب سایت بخش تماس با ما است و نیاز به بخشی مخصوص به خود دارد. شما بسیاری از سایت ها را مشاهده کرده اید که برای پیدا کردن یک شماره تماس باید همه ای سایت را زیر و رو کنید تا یک شماره تلفن را پیدا کنید.

باید اطلاعات تماس و شماره تلفن ها براحتی در دسترس مخاطبان باشد. حتی از امکانات لینک های شماره استفاده کنید که کاربر با لمس این لینک ها مستقیم به صفحه تماس گوشی تلفن همراه خود هدایت شود.

 

سؤالات متداول

بخش پرسش های متداول را فراموش نکنید. بسیاری از سوالات مشتریان و مخاطبان شما تکرای و پرتکرا هستند با جمع آوری این سوالات یک بخش سوالات متداول در سایت ایجاد کنید.

 

سرعت سایت

معمولا به طور میانگین هر کاربر ۵ ثانیه برای برای لود و بارگذاری سایت منتظر می ماند و اگر از این زمان بیشتر شود سایت رو ترک خواهد کرد. پس باید بحث سرعت سایت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ریتارگتینگ چیست و چه کمکی به افزایش فروش می‌کند؟

ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد چیست؟

جزییات مربوط به آن چگونه است؟

در هر وب سایتی تعداد زیادی بازدیدکنندگان وجود دارد که بدون دریافت هیچ گونه خدماتی و یا خریدی وب سایت را رها می کنند. بر طبق آمارهای موجود نزدیک به ۹۵ درصد بازدید کنندگان وب سایت بدون اقدام خاصی وب سایت را ترک میکنند. مثلا برای خود شما ممکن است بارها پیش آمده باشد که وارد یک سایت فروشگاهی می شوید و در بین محصولات جستجو میکنید شرح محصولات را مطالعه میکنید و نظرات سایر کاربران را میبینید ولی در نهایت بدون خرید کردن سایت را ترک میکنید.

صاحبین کسب و کار باید تمام تلاش خود را بکنند تا این مخاطبان رو به مشتری تبدیل کنند. برای حل این موضوع چه باید کرد!؟

 

ریتارگتینگ

ریتارگتینگ در معنی لغوی میشود هدف گیری مجدد، اما در بازاریابی بدین معناست که با استفاده از اطلاعاتی که قبلاً از مخاطب (مشتری) به دست آورده‌ایم تبلیغ را با سلایق و نیازهای وی تطبیق می‌دهیم یا شخصی‌سازی می‌کنیم.در واقع هدف ریتارگتینگ فروش به مخاطبان قبلی سایت است. این هم یکجور هدف‌گیری مجدد است.

مثلا فرض کنید که کاربری یدنبال خرید یک گوشی موبایل خاص است بعد از جستجو وارد وب سایت شما می شود، شرح محصول را میخواند به مقایسه با سایر برندها میپردازد و بدون انجام خرید سایت شما را ترک میکند. این کاربر ساعات بعدی وارد وب سایت خبری یا ورزشی یا هر موضوع دیگری می شود، پس از ورود به سایت در کناری از سایت تبلیغ همان گوشی موبایل را میبند که کاربر را به سایت شما و خرید محصول تشویق میکند.در اینجا یک فرایند ریتارگتینگ انجام شده است.

هدف از ریتارگتینگ افزایش نرخ تبدیل و در فروشگاه های اینترنتی افزایش فروش است.

 

ریتارگتینگ چیست؟

انواع ریتارگتینگ چیست؟

ریتارگتینگ انواع مختلفی دارد که در زیر اشاره میکنیم:

 

وب سایت ریتارگتینگ

وب سایت ریتارگتینگ پروسه ای است که در آن تبلیغات را به افرادی نشان خواهند داد که قبلا از سایت شما بازدید داشته اند اما با توجه به دلیلی به مشتری تبدیل نشده اند. با استفاده از این فرآیند تلاش می کنیم با توجه به اطلاعاتی که از کاربر جمع آوری کرده ایم درصد خرید های نیمه تمام را به نحوی کاهش دهیم. ریتارگتینگ می تواند آگاهی نسبت به برند و همچنین نرخ تبدیل (فروش) را افزایش دهد.

 

ریتارگتینگ در شبکه‌های اجتماعی

شما می‌توانید اطلاعات سایت را به شبکه‌های اجتماعی متصل کرده و سپس تبلیغات خصوصی سازی شده خودتان را به مخاطبانی نمایش دهید که در شبکه‌های اجتماعی مشغول گشت و گذارند. در حال حاضر می‌توانید از تبلیغات ریتارگتینگ در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر، لینکدین و یوتیوب استفاده کنید.

 

ایمیل ریتارگتینگ

ایمیل از محبوب ترین و قدیمی ترین ابزارهای بازاریابی به شمار می آید که دارای پتانسیل بالایی می باشد.آدرس ایمیل های کاربران و مخاطبان وب سایت خود را در اختیار دارید و به آنها تبلیغات مخصوص به خود را ارسال میکنید.

 

برای مشاوره در خصوص راه اندازی کمپین های ریتارگتینگ برای وب سایت خود میتوانید همین حالا با مشاوران مارکتینگ ما تماس بگیرید و به صورت کاملا رایگان مشاوره دریافت نمایید.

 

همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید!

02144026809

 

© شرکت تحلیل داده الهام بخش - Tahlil Dadeh Co. | Tahlil Dadeh Elham Bakhsh

فرم مشاوره

دریافت مشاوره رایگان!
close-link
مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره طراحی سایت لطفا شماره تلفنتان را وارد کنید.

با من تماس بگیرید!
close-link