بایگانی ماه آبان, ۱۳۹۹

چگونه به یک فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم !؟

در هنگام خرید در اینترنت و فضای مجازی احتمالا بارها از خود پرسیده اید:

  • چگونه می‌توان به یک سایت (فروشگاه اینترنتی) اعتماد کرد؟
  • کدام سایت معتبر است؟
  • چطور از روند پرداخت انلاین اطمینان داشته باشم؟
  • چگونه از جعلی بودن یک سایت آگاه شوم؟

نکته‌ی مهم و شاید نگران کننده برای افراد هنگام خرید اینترنتی بحث امنیت است، در این نوشته می‌خواهیم موارد حائز اهمیت در یک خرید اینترنتی را بررسی کنیم.

 

نماد اعتماد الکترونیک (اینماد)

در ایران مجوز مربوط به راه اندازی فروشگاه اینترنتی نماد اعتماد الکترونیک یا ای نماد (E-Namad) است.نماد اعتماد الکترونیک یکی از مهم‌ترین معیارها در معتبر بودن یک سایت است. این نماد تنها به فروشگاه‌های حقوقی و حقیقی داده می‌شود که کسب و کار آن‌ها به وسیله مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تائید شده باشند.

هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیکی، اعتمادسازی و رسـمیت دهـی بـه فعالیـت کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیت، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به عهده دارد. به همین علت است که پلیس فتا به متقاضیان خرید اینترنتی توصیه می‌کند هنگام خرید به‌وجود این نماد در وب سایت فروشگاه توجه کرده و با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان حاصل کند.

برای بررسی صحت نماد الکترونیک کافی است روی لوگو نماد الکترونیک را که معمولاً در صفحه اصلی قرار می‌گیرد، کلیک کنید تا پاپ آپی حاوی اطلاعات صاحب امتیاز، نمایش داده شود.

 

نظرات مشتریان قبلی

قطعا بخش نظرات یک فروشگاه اینترنتی اطلاعات خیلی مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد. به بخش نظرات محصولات بروید و نظرات مشتریانی که قبلا خرید انجام داده اند را حتما بخوانید. حتی در شبکه های اجتماعی مربوط به آن فروشگاه(سایت) سر بزنید و کامنت و نظرات مشتریان قدیمی را با دقت مطالعه کنید.

 

اطلاعات تماس با ما

اطلاعات تماس

به آدرس شعبه‌های فروشگاه، تلفن‌های تماس و راه‌های ارتباطی فروشگاه دقت کنید و از صحت آنها کاملاً مطمئن شوید. خیلی مهم است که فروشگاه حتما آدرس و شماره تلفن ثابتی داشته باشد. برای اطمینان با شماره های تماس فروشگاه تماس بگیرید و از صحت اطلاعات تماس اطمینان حاصل کنید.

 

پرداخت آنلاین

درگاه پرداخت آنلاین

داشتن درگاه پرداخت معتبر نیز باید مورد توجه قرار گیرد. روش پرداخت کارت به کارت و یا سایر روش های پرداختی روش مناسبی نیست معمولا سایت های امن حتما روش پرداخت آنلاین را دارند و از درگاه های بانکی متصل به شبکه بانکی کشور برای پرداخت استفاده میکنند.

 

در هنگام پرداخت آنلاین به این نکات توجه داشته باشید:

  1. هنگامی که خریدتان تکمیل شد سایت، شما را به درگاه‌های الکترونیکی انتقال می‌دهد. در این زمان دقت کنید که آدرس درگاه انتقالی باید با آدرس اصلی بانک یکسان بوده و علامت https نباید قرمز رنگ باشد.
  2. تمام درگاه ها چه مستقیم چه غیر مستقیم پرداختشان از سایت shaparak.ir انجام می شود.
  3. در هنگام پرداخت آنلاین حتما فیلتر شکن خود را قطع کنید!
  4. از رمز بکیار مصرف حتما استفاده کنید

فراموش نکنید حتماً هنگامی که به صفحه پرداخت بانک متصل می‌شوید به نوار آدرس بالا توجه کنید تا آدرس نوشته شده دقیقاً سایت شاپرک باشد باشند.

 

امکان پرداخت وجه کالا در هنگام تحویل کالا

یکی از راهکارهای اطمینان به یک فروشگاه اینترنتی، امکان پرداخت وجه پس از تحویل کالا است. مخصوصا اگر برای اولین بار از یک فروشگاه خرید میکنید توصیه میکنیم که این روش پرداخت را انتخاب نمایید. کالا را درب منزل تحویل بگیرید پس از تایید صحت و سلامت کالا وجه را پرداخت نمایید.

 

ضمانت کالا و امکان مرجوع کالا

به گارانتی و یا ضمانت محصول خریداری شده توجه فرمایید که آیا محصولات دارای گارانتی هستند و این شرایط گارانتی به چه صورت است همچنین در صورت نارضایتی از جنس امکان مرجوع آن وجود دارد؟ معمولا در بخش قوانین و مقررات یک فروشگاه انلاین این شرایط کامل توضیح داده شده اند.

 

اگر نیاز به طراحی فروشگاه اینترنتی دارید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید!

02144026809

 

© شرکت تحلیل داده الهام بخش - Tahlil Dadeh Co. | Tahlil Dadeh Elham Bakhsh

فرم مشاوره

دریافت مشاوره رایگان!
close-link
مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره طراحی سایت لطفا شماره تلفنتان را وارد کنید.

با من تماس بگیرید!
close-link