بایگانی ماه آبان, ۱۳۹۹

چگونه توضیحات خوب برای محصولات فروشگاه اینترنتی بنویسیم؟

نوشتن توضیح محصول یا Product Description برای هر کسب و کاری که کسب درآمدش برپایه محصول هست بسیار مهم و حیاتی است. شرح توضیحات محصول یکی از چالش‌های اصلی مدیران کسب و کار محسوب می‌شود؛ به طوری که تأثیر بسزایی در افزایش فروش محصولات می‌گذارد.

خیلی از فروشگاه های آنلاین را دیدید که توضیحات محصول بسیار بد نوشته شده و محتوایی به‌دردنخور دارند و اطلاعاتی مبهم و گنگ به مخاطب می‌دهند. بسیاری از سوالات را برای مشتری بدون پاسخ باقی میگذارند. در مرحله بدتر بعضی فروشگاه ها به کل توضیحات محصول را خالی گذاشته اند!

در ادامه با ما همراه شوید تا نکاتی را به عنوان راهنمای نوشتن توضیحات محصولات در فروشگاه اینترنتی باهم مرور کنیم.

 

چطور توضیحات محصول را بنویسیم که مفید باشد؟

توضیح محصول اطلاعاتی است که به صورت خاص ویژگی ها و مزایای یک محصول خاص را به مشتری به صورت واضح و مشخص معرفی می کند . از جمله این توضیحات می توانیم به ویژگی های فیزیکی مانند رنگ ، مواد تشکیل دهنده ، وزن و .. ویژگی های خاص محصول مانند گارانتی ، طول عمر ، عمر مفید و … و موارد دیگر مثل مزایا، دستورالعمل استفاده از محصول و مواردی مانند این ها اشاره کنیم .

 

قدم اول: کپی نکنید!!

قبل از هر چیز این نکته را مدنظر داشته باشید که ار کپی کردن محتوای توضیحات اجتناب کنید.سعی کنید محصولات خود را خودتان معرفی کنید و از کپی کردن متن از سایت های دیگر خودداری کنید!

خرید آنلاین

 

اطلاعات پایه را در توضیحات محصول بنویسید

اینکه این محصول برای چه کسانی مناسب است. ویژگی ها و مزایای کلی محصول چیست و مشخصات فیزیکی شامل جنس،رنگ،سایز،وزن،گارانتی و … از توضیح مزایا و منافع و کاربردها غافل نشوید.

در توضیحات حتما ویژگی های محصول را کامل اشاره کنید و برتری های این محصول نسبت به سایر کالاها و حتی رقبا را ذکر کنید.و سعی کنید که توضیحات را با بیان بی طرف بنویسید و بدون جانب‌داری٬ طرفداری یا بزرگ‌نمایی

از نوشتن مقدمه طولانی خودداری کنید و خیلی سریع به اصل مطلب بپردازیدو معمولا مشتری حوصله نمی کند یک متن بسیار طولانی را مطالعه کند پس زیاده گویی نکنید و به سراغ اصل مطلب بروید.

تا جای ممکن مختصر و مفید بنویسید و خیلی خشک و کلیشه ای ننویسید

 

پرسش‌ها و تردیدها را در توضیحات محصول مطرح کنید

خودتان را جای مشتری بگذارید هر سوالی که در مورد محصول به ذهن شما می رسد را صریح و دقیق پاسخ دهید.

مشتری باید برای خرید کردن قانع شود. باید هر چه در ذهن مشتری شما ممکن است سوال باشد را بنویسید و پاسخ دهید اگر مشتری دچار شک و پرسشی باشد حتما خرید نخواهد کرد. هر مشتری ای در هر مرحله از خرید دچار شک و تردید می شود که اگر نتوانید او را به سلامت از این شک و تردید ها رد کنید ممکن است در هر مرحله ای از خرید از شما منصرف شود.

پس بهتر است که سوالات متداول که در ذهن مشتری ها است را بنویسید و به آنها جواب کوتاه بدهید.

 

از کلمات کلیدی هوشمندانه در توضیحات استفاده کنید

بطور معمول استفاده از کلمات کلیدی در متن به هدف سئو مفید است ولی استفاده بیش از حد یک کلمه یا عبارت در متن میتواند موجب رنجش کاربران هنگام مطالعه شود. متن توضیحات را با کلمات کلیدی بمباران نکنید. از کلمات کلیدی در متن توضیحات هوشمندانه استفاده کنید.

لزومی ندارد در هر خط کلمات را تکرار کنید بلکه می توانید با به کار گیری کلمات مرتبط هم در نتایج گوگل رتبه های مناسبی بدست میاورید.می توان از کلمات مترادف، مرتبط، هم معنی و یا مشتقات کلمات کلیدی در داخل متن استفاده کرد.

 

متن توضیحات را بروز نگه دارید و ویرایش کنید

با توجه به تغییراتی که ممکن است برای محصول اتفاق بیفتد متن توضیحات را بروز کنید و با توجه به سوالات مشتریان و بازخودری که از مشتریان خود میگیرید توضیحات محصول را تکمیل تر کنید .سوالات پر تکراری که مشتریان از شما می پرسند را در متن حتما قرار دهید ممکن است این سوال بسیاری دیگر از کاربران شما باشد .

 

لطفا از تجربیات خودتان برای ما بنویسید

© شرکت تحلیل داده الهام بخش - Tahlil Dadeh Co. | Tahlil Dadeh Elham Bakhsh

فرم مشاوره

دریافت مشاوره رایگان!
close-link
مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره طراحی سایت لطفا شماره تلفنتان را وارد کنید.

با من تماس بگیرید!
close-link